Vastvalminud Ambassador residentsis avati detsembri algul luksuslik, 18 külaliskorteriga, aparthotell Estonishing Stay Apart Hotel Ambassador, kus kõik protsessid, muuhulgas sisseregistreerimine ja nutilukkude haldus, on automatiseeritud. Aparthotelli haldav ettevõte Estonishing Stay alustas automatiseerimisega juba enne koroonaaega, mõeldes esiti tehnikahuvilistele klientidele. Nüüdseks on aga kontaktivaba majutus muutunud märkimisväärseks eeliseks konkurentide ees.

Kohtume Estonishing Stay partnerite Gerdi Arsti, Evelin Orgi ja Maaja Tuulinguga ajal, mil uues aparthotellis veel viimaseid ettevalmistusi tehakse. Ruumist ruumi liikudes on näha, kuidas detailideni läbimõeldud esemed oma kohad leiavad. Juba on paigaldatud ka Valnes WebLock nutilukustus. Kuigi hotelli uksel ei hakka külalisi tervitama portjee, siis luksuselt selles hotellis kokku ei hoita.
Estonishing Stay sai alguse pea kolm aastat tagasi, pool aastat enne koroonapuhangu algust. Praeguseks hallatakse kortereid viies erinevas asukohas. Kokku on neil külaliskortereid ligi sada. Portfelli võetakse vaid selliseid maju, kus nende majandada saab olema vähemalt 10 korterit. Oma äri oluliseks osaks peavad ettevõtlikud naised just nutilukustust ja automatiseerimist. Kõigil külaliskorteritel on kasutusel koodlukud.
Automaatne koodide väljastamine hoiab kokku päevade kaupa töötunde
Paari-kolme külaliskorteri puhul oleks külastuste haldamine mõeldav ka protsesse automatiseerimata, aga Estonishing Stay rohkem kui poolesaja korteri puhul enam mitte. Evelin toob näite, et nende töös võib tulla ette päevi, mil peab genereerima 80 uksekoodi. “Käsitsi kuluks selleks terve päev,” selgitab ta. “Praegu sekkume broneerimisse ainult kliendi erisoovide korral. Näiteks kui soovitakse hilisemat või varasemat sisse-välja registreerimist. Selgi juhul muudetakse vaid kellaaegu, kõik muu toimub automaatselt.”
Valnese nutilukkudega ollakse Estonishing Stays väga rahul. Ettevõttel on kogemus mitmete nutilukkudega, kuid teised proovitud ei võimalda täielikku automatiseerimist. Valnes WebLock vastab aga kõigile vajadustele. „Kui klient teeb broneeringu, saab ta automaatselt check-in tarbeks meie haldusprogrammist lingi, kui vorm on täidetud, saab automaatselt vastu unikaalse koodi, millega siseneda korterisse. Sama kood kehtib ka maja välisuksel,“ räägib ettevõttes klienditeeninduse eest vastutav Maaja Tuuling.
Lisaks uuele aparthotellile on Valnes WebLock lahendus kasutusel ka nende poolt hallatavates Estonishing Stay Duo Loftide külaliskorterites. „Oma praeguse kogemuse baasil teame kindlalt, et sellist lahendust, mis täisautomaatsust ei võimalda, me enam üheski asukohas kasutusele ei võtaks. Liiga palju tarbetut tööd,“ ütlevad Evelin, Maaja ja Gerdi üheskoos. “Oleme Valnese lahendusega väga rahul.”
Automaatne haldus toimib ladusalt tänu Valnes WebLocki ja kinnisvara haldusprogrammi Guesty liidestusele. „Meile meeldib, et koodid kehtivad täpselt klientide broneeringu ajaks, neid ei pea käsitsi genereerima ja kui näiteks klient tühistab broneeringu, siis tänu Guesty liidestusele automaatselt tühistub ka kliendi ligipääs Valnese WebLocki süsteemis.

Cleaners visit us with their codes and we’ll see exactly when they use them. Some cleaners also use chips, which is also convenient.” The interface between the Guesty and WebLock software was created by Valnes for Estonishing Stay.
People like to check-in online
Evelin Org has extensive experience in hotels and was a little skeptical at first about the lack of regular face-to-face communication. However, the experience with guest apartments so far has given her another perspective: “People like to check-in online and they don’t have to queue in the lobby when they arrive or leave.” Evelin also points out the environmental friendliness of automated customer management: “There is no need for paper or to use plastic cards to open doors, which customers often accidentally take with them when they leave.
Based on our current experience, we know for sure that we will no longer use a solution that does not allow full automation in any location. Too much unnecessary work. We are very pleased with Valnes’ solution.
The ladies have also praised Valnes’ prompt and helpful customer service. All technical issues have been resolved very quickly. “All in all, full automation allows us to offer our customers a significantly better price-quality ratio than in a traditional hotel. The savings in labor costs are significant, and we can redirect these resources elsewhere,” say Estonishing Stay’s partners.